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3 – Le mouvement Calandreta

Le mouvement associatif Calandreta existe depuis 1979 et représente aujourd’hui 61 établissements (58 écoles et 3 collèges) comptant plus de 3000 élèves scolarisés. Pour l’ensemble des pays d’Oc, les établissements sont regroupés dans la Confederacion Occitana de las Calandretas (www.calandreta.org).

Lo moviment associatiu Calandreta existís dempuèi 1979 e representa a l’ora d’ara 61 establiments (58 escòlas e 3 collègis) representant mai de 3000 mainatges escolarizats. Per l’ensemble dels paises d’Òc, los establiments son regropats dins la Confederacion Occitana de las Calandretas (www.calandreta.org).

 

a) Des écoles laïques, gratuites et reconnues établissements d’intérêt public

Le mouvement Calandreta défend la laïcité et la gratuité de l’enseignement. Il se revendique comme le service public d’enseignement en occitan ouvert à tous. Les écoles sont indépendantes de toute organisation politique, syndicale ou religieuse.

D’escòlas laïcas, gratuitas e reconegudas establiment d’interés public

Lo moviment Calandreta defend la laïcitat e la gratuitat de l’ensenhament. Se reivindica coma lo servici public d’ensenhament en occitan dubèrt a totes. Las escòlas son independentas de tota organizacion politica, sindicalas o religiosas.

b) « S’associer pour faire école »

Chaque école est gérée par une association loi 1901, qui regroupe tous les parents d’élèves et toutes les personnes intéressées par la vie de l’école, moyennant une cotisation annuelle.

Les parents sont actifs et présents au sein de l’école. Ils peuvent proposer des ateliers aux élèves en concertation avec l’équipe pédagogique, ils peuvent s’investir bien évidemment dans les domaines administratifs et associatifs.

Les parents sont sollicités pour représenter leur école dans toutes les structures du mouvement (Fédération Départementale, Régionale, Confédération). Ils sont acteurs et porteur du projet Calandreta qui s’élabore pendant les congrès.

« S’associar per faire escòla »

Cada escòla es gerida per una associacion que releva de la lei 1901, que regropa totes los parents d’escolans e totas las personas interessadas per la vida de l’escòla, en escambi d’una escotisson annala.

Los parents son actius e presents al dintre de l’escòla. Pòdon proposar de talhièrs als escolans en concertacion amb l’equipa pedagogica, se pòdon investir de segur dins lo domèni administratiu e associatiu

Los parents son sollicitats per representar la lor escòla dins totas las estructuras del moviment ( Feredacion Departamentala, Regionala, Confederacion ). Son actors e portaires del projècte Calandreta qu’es elaborat pendent los congreses.

 

c) Un mouvement structuré et actif

Le mouvement Calandreta n’est pas figé, il défend la culture et la langue occitane notamment à travers ses différentes instances. Il représente un ensemble structuré.

Les associations locales Calandretas sont toutes affiliées aux Fédérations Départementales et Régionales. Ces instances représentent des lieux de rencontre pour les associations locales et pour les associations porteuses de projets d’ouvertures de Calandretas.

La Fédération Régionale est l’interlocuteur du Conseil Régional. Elle gère les subventions qu’elle reçoit et les répartit entre les écoles. Elle est chargée également des relations avec l’Académie pour tout ce qui concerne les dossiers des enseignants dont elle a la gestion administrative.

Les associations locales, les Fédérations Départementales et Régionales sont toutes affiliées à la Confédération Occitane des Ecoles Associatives Laïques Calandretas. Cette dernière garantit l’identité des Calandretas grâce à l’agrément qu’elle leur accorde. C’est elle qui représente les écoles et les Fédérations auprès des pouvoirs publics. Elle mène les négociations relatives aux effectifs et aux nombre de postes auprès du Ministère de l’Education Nationale. Elle aide les associations à résoudre des difficultés relatives aux finances, à la gestion associative, au personnel enseignant…

Elle anime le mouvement par le biais des congrès confédéraux ou par la gestion des centres de formation Calandretas. Elle sert d’interface avec les collectivités territoriales, elle établit des partenariats avec d’autres mouvements proches, elle fait un travail de prospective et recherche pour un développement quantitatif et qualitatif du mouvement.

La Charte des Calandretas est téléchargeable ici. thumbnail of charte_fr thumbnail of charte_lg

 

Un moviment estructurat e actiu

Lo moviment Calandreta es pas immobil, defend la cultura e la lenga occitana en particulièr a travèrs sas diferentas instàncias. Representa un ensemble estructurat.

Las associacions localas Calandretas son totas afilhadas a las Federacions Departamentalas e Regionalas. Aquestas instàncias representan de luòcs de rescontres per las associacions localas e per las associacions portairas de projèctes de dubèrturas de Calandretas novèlas.

La Federacion Regionala es l’interlocutritz del Conselh Regional. GerÍs las subvencions que recèu e las repartÍs entre las escòlas. Es cargada tanben de las relacions amb l’Acadèmia per tot çò que concernís los dorsièrs dels regents que ne fa la gestion administrativa.

Las associacions localas, las Federacions Departamentalas e Regionalas son totas afilhadas a la Confederacion Occitana de las Escòlas Associativas Laïcas Calandretas. Aquesta darrièra garentís l’identitat de las Calandretas gràcias a l’agrement que lor acòrda. Es ela que representa las escòlas e las Federacions alprèp dels poders publics. Mena las negociacions relativas als efectius e al nombre de pòstes alprèp dels poders publics. Mena las negociacions relativas als efectius e al nombre de pòstes alprèp del Ministèri de l’ Educacion Nacionala. Ajuda las associacions a resòlve las dificultats relativas a las finànças, a la gestion associativa, al personal ensenhaire…

Anima lo moviment pel biàis dels Congreses Confederals o per la gestion dels centres de formacion Calandretas. ServÍs d’interfàcia amb las collectivitas territorialas, establís de partenariats amb d’autres moviments pròches, fa un trabalh de prospectiva e de recèrca per un desvolopament quantitatiu e qualitatiu del moviment.